Fundació ESMEN

Qui som

Som una fundació sense ànim de lucre que treballem al servei de les persones adultes amb discapacitat intel·lectual, per tal de promoure la seva qualitat de vida, l’autonomia i la plena inclusió.

A la Fundació ESMEN oferim els següents serveis:

La Fundació ESMEN la formem un equip interprofesional amb una vocació de servei a les persones. El nostre Pla Estratègic situa, a les persones usuàries, al centre de les nostres actuacions, amb la idea de treballar en xarxa amb tots els agents implicats en la seva vida.
Les nostres instal·lacions estan situades al Carrer Escoles Pies, 119 de Barcelona, amb 1500 m² edificats i ocupats per la Llar-Residència Albatros i el Centre Ocupacional La Gavina. El Centre Especial de Treball Pingüinet es troba ubicat a un local de 250 m², a la localitat de Montcada i Reixac, adjunt a l’estació de tren de Montcada-Bifurcació, per tal de facilitar el desplaçament de les persones treballadores del C.E.T. fins al seu lloc de treball.

Missió de la fundació

“Millorar la qualitat de vida i la
inclusió social de les persones amb
discapacitat intel·lectual, potenciant
les habilitats personals i socials, per tal de millorar la seva autonomia”

Visió de la fundació

“Ser una entitat referent en l’àmbit de
l’atenció a les persones amb
discapacitat intel·lectual i les seves
famílies”

Valors de la fundació

Compromís de servei a les persones usuàries

Sostenibilitat econòmica

Innovació

Model de treball col·laboratiu, inclusiu i integral

Qualitat dels serveis

Formació continuada de l’equip de professionals

Transparència

03_slider_01
03_slider_02
03_slider_03
03_slider_04
previous arrow
next arrow

Història de la Fundació ESMEN

La Fundació per l’Educació i la Salut Mental (ESMEN) va néixer l’any 1990 amb la voluntat d’atendre a les persones amb discapacitat intel·lectual. La idea inicial de la Fundació va ser de naturalesa pedagògica, amb la creació de l’Escola Sant Gervasi, per a alumnes amb necessitats educatives especials.

1990
1994
1995
1997
2002
2010
2015
2016
2017

1990

1994

L’any 1994 la Fundació va crear la Llar-residència Albatros, inicialment pensada per a persones que per determinades circumstàncies requerien aquest servei. “La Llar-Residència va acollir, inicialment, a 21 persones.”

1995

La creació del Centre Especial de Treball Pingüinet, l’any 1995, va suposar un progrés molt important pel fet que la Fundació va esdevenir pionera en l’àmbit de la integració laboral, de persones amb discapacitat intel·lectual, dins el sector de la Tintoreria industrial.

1997

L’any 1997, la Fundació va crear el Centre Ocupacional La Gavina, amb el Servei Ocupacional d’Inserció amb 16 persones, orientat a l’aprenentatge d’activitats sociolaborals.

2002

La Fundació ESMEN, l’any 2002 va veure la necessitat d’ampliar els serveis del Centre Ocupacional, per tal de donar atenció a tots els nivells de suport que requerien les persones usuàries. És per aquest motiu que es va crear el Servei de Teràpia Ocupacional, amb 16 places.

2010

L’any 2010 es va procedir al tancament l’antiga Escola Sant Gervasi, per tal d’iniciar el projecte de transformació de les instal·lacions, per ampliar l’espai del servei de la Llar-residència Albatros.

2015

L’any 2015, al Centre Ocupacional La Gavina, es va detectar la necessitat d’ampliar el nombre de places del S.T.O., a causa de les demandes que no es podien atendre per manca de disponibilitat. La capacitat del S.T.O. va augmentar a un total de 30 persones.

2016

Les noves necessitats i la nova situació de demanda de serveis de Llar-residència van transformar l’oferta de serveis d’Albatros cap a un l’acolliment residencial per a persones adultes amb diferents intensitats de suport, amb serveis personalitzats i integrals durant tot l’any. Amb aquesta finalitat, entre 2016 i 2017, es van dur a terme les obres d’ampliació de la Llar-residència Albatros, doblant l’espai de serveis de la Llar-residència i acollint a 62 persones.

2017

L’any 2017 l’equip de professionals del C.O. La Gavina va valorar que era necessari realitzar un canvi a la metodologia a l’hora de planificar els suports a les persones usuàries del servei. Mitjançant l’adaptació dels programes d’intervenció i d’activitats a les necessitats i motivacions individuals. Així com, una transformació orientada a oferir activitats diversificades i d’alt valor afegit per a les persones usuàries, fomentant l’ús de les noves tecnologies com a element afavoridor en la integració de les persones amb discapacitat intel·lectual.

FES EL TEU DONATIU PER BIZUM

Des de l’apartat “Fer un donatiu” i introduint el codi identificador 06709

El teu compromís ens ajuda a contribuir en la millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual. Amb la teva aportació, junts construïm!!!!